.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمد توکلی: دولت خزانه‌داری را دور می‌زند


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که دولت با تهاتر و معاوضه کردن کالا خزانه‌داری را دور می‌زند گفت: نمایندگان روی مصلحت سنجی به این طرح رای ندهند زیرا این طرح بعد از رفتن به شورای نگهبان با ایرادات بسیار دوباره به مجلس برمی‌گردد.

به گزارش خانه ملت، احمد توکلی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۳۰ آبان)‌مجلس شورای اسلامی  در اخطاری با استناد به اصل ۵۳ قانون اساسی با بیان این که براساس این اصل کلیه دریافتی‌های دولت باید در حساب‌های خزانه‌داری متمرکز شده و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب به قانون انجام شود، گفت: هم اکنون صدها ردیف در قانون بودجه وجود داشته و این ردیف‌ها دارای سقف است اما وقتی دولت اقدام به تهاتر کرده و بعد می‌گوید که ارقام دریافتی تغییر کرده است یعنی این که تمام برنامه‌ریزی‌های مجلس تغییر می‌کند.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تصمیم‌گیری دولت برای کم یا زیاد شدن ارقام دریافتی به معنای  نقض اصل ۵۲ قانون اساسی است افزود: دولت باید در تغییر ارقام تابع قانون باشد.

وی ادامه داد: آقای تاجگردون گفتند الحاق یک بند به جزء ۲۴ بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور سرجمع بودجه را عوض نمی‌ کند اما باید گفت که اگر قانونگذار می‌خواست که سرجمع بودجه عوض نشود یک عدد تصویب می‌کرد و به دولت اجازه می‌داد که این اعتبارات را به هر طوری هزینه کند.

توکلی افزود: قانونگذار خواسته که مجلس لایحه بودجه دولت را بررسی کرده و برای هر ردیف یک رقم مناسب ایجاد کند از این رو تغییر این ارقام باید براساس قانون باشد و کلیه دریافت و پرداخت‌ها در حوزه اعتبارات انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این که  دولت با تهاتر و معاوضه کردن کالا خزانه‌داری را دور می‌زند یادآور شد: خواهش می‌کنم که دوستان روی مصلحت سنجی به این طرح رای ندهند زیرا این طرح بعد از رفتن به شورای نگهبان با ایرادات بسیار دوباره به مجلس برمی‌گردد.

وی با تاکید بر این که بودجه عمرانی کشور حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است گفت: براساس لایحه بودجه قرار شد که اگر از این ردیف اعتباری اضافه ماند حدود یک میلیارد تومان برای خرید قیر استفاده شود اما هم اکنون شاهد هستیم که بودجه عمرانی هفت ماهه کشور به جای ۲۳ هزار میلیارد تومان  حدود ۳۸۶۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است از این رو این اقدام حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد دولت را کم می‌کند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی توکلی گفت: شما می‌فرمایید براساس اصل ۵۳ قانون اساسی به طور کلی تهاتر از سوی دولت ممنوع است اگر شما این برداشت را دارید به طور حتم درست است اما اگر اظهارات شما در این رابطه است که کلیه درآمدهای دولت باید در حساب خزانه‌داری کل متمرکز شود باید بگویند که تهاتر دریافتی نیست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یونس کجوری گشنیانی 1 آذر 1391
به نام خدای حسین آفرین
مدیریت محترم پایگاه شمال نیوز
درود پروردگار بر شما باد
این دیگر برای ما رویه ی جا افتاده(عادت) گردید که شهریاران(سیاستمداران) ما توپ را در زمین همدیگر می اندازند.خوب والاگوهر احمد توکلی برپایه هشدار آشکار(نص صریح) دستورنامه بنیادین(قانون اساسی) بازرسی بر چگونگی هزینه کرد پولهای سالیانه بردوش شما در دیوان واخواهی(محاسبات) می باشد.اگر فرنشین همگانی(رئیس جمهور) انبار دارائی(خزانه) را پشت می اندازد شما چه کاره اید؟ نشسته اید ونگاه می کنید و تنها به گفتن همین گزاره بسنده می کنید؟آبروی هرچه نماینده را بردید.یادش به درود آ« نماینده که در سال 1364 بالاترین بازیگر دیوانسالاری کشور را به گفتگو خانه(مجلس) هَمَندیشی(شورای) اسلامی فراخواند.کبریت 29 بهمن تبریز را درآود.در برابر چشمان آن کارگزار.نخستین را روی گوگرد کشید آتش نگرفت، دومین را کشید آتش نگرفت،سومین،چهارمین،چهلمین...آنگاه رو به آن کارگزار وفرنشنین(رئیس) کرد و گفت: اینه کبریت شما؟ چرا؟ برآن نماینده آفرین و هزاران درودمی فرستم.والاگوهر احمد توکلی شما وهَمگنانتان از آن نماینده بیآموزید اگر رنجشی(زحمت) نیست.

یونس کجوری گشنیانی
آموزگار ناچیز دگرگونی(انقلاب) اسلامی و ریشه های آن
اول آذر 1391 هجری خورشیدی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.